torsdag den 22. september 2011

Mit liv og Jeg. - 2 facader, 2 sider.

Hvorfor er det lige min blog har ”undernavnet” Mit liv og Jeg?
Grunden til at jeg har valgt det ”navn” udover Wordsbymai er at jeg føler lidt jeg lever 2 liv. Det ene liv er når jeg er ude blandt andre mennesker det er det jeg vil kalde ”mit liv” og det andet liv er når jeg bare er alene eller kan være mig selv, når jeg ikke har nogen maske på der er det jeg kalder det for ”Jeg” for der er jeg bare mig selv og ingen andre.

Liv 1 – ”Mit liv”
”Mit liv” forgår når jeg er i skole, på arbejde, blandt fremmede mennesker. Jeg er en anden person og ligger enden en meget sød facade på eller en meget hård facade på, kommer selvfølgelig an på hvem man omgås med, jeg føler aldrig jeg kan være mig selv når jeg er blandt fremmede, og når folk er for tæt på fysisk, går jeg helt i baglås, tror faktisk i bund og grund jeg er lidt bange for fremmede mennesker?  

Liv 2 – ”Jeg”    
”Jeg” livet forgår når jeg er alene eller sammen med en nær veninde eller familie selvfølgelig. Der kan jeg være mig selv og fjerne facaden/facaderne, for de vil altid acceptere mig for den jeg er, i forhold til så mange andre. Men har faktisk mistet ret mange bekendte ”veninder”, når jeg først har fjernet facaden, for så har jeg ikke været så interessant, som de har gået og troet. Men det er jo ikke mit problem, det er deres. Jeg har svært ved at få mennesker for tæt på, er bange for de forsvinder(tror jeg). Men mit” Jeg” liv forgår for det meste her hjemme, og det er det jeg elsker allermest. Men føler bare ikke, at jeg kan være det blandt fremmede og måske er det også godt nok at folk ikke kan læse en første gang de møder en, hmm…

-          Jeg skriver ikke det her fordi jeg ikke kan lide mit liv, jeg elsker mit liv! Jeg siger bare at jeg har 2 forskellige måder at leve på, og det har jeg det fint med. Tror også du selv oplever det til tider?

2 facader, 2 sider..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar